» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. همایش کتابداران استان همدان با حضور دبیر کل نهاد کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، علیرضا مختارپور در جمع خادمان فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان همدان گفت: تاکنون 10 هزار ایمیل از سوی کتابداران، برای بنده ارسال شده که تک تک آنها را مطالعه و با دغدغه های آنها آشنا شده ام.
وی کتابداران را محور اصلی برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی کرد و افزود: جایگاه کتابداری بسیار والاست و همه مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور موظف به رسیدگی درخواست های این قشر خدوم هستند.
وی خواستار سعه صدر کتابداران در اجرای برنامه ها و رسیدگی به درخواست های آنها شد و اظهار داشت: چرا که تحقق برنامه ها در مدت کوتاه امکان پذیر نیست و نیازمند تدابیر لازم و تدارک مقدمات اجرا امر است.
مختار پور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در تولید برنامه های تشویق کننده در امر کتابخوانی خواستار تولید برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید از این رسانه ملی شد.
وی دوران کودکی را مرحله طلایی برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در شخصیت انسان دانست و در ادامه به نقش سازنده والدین در تشویقکودکان به امر کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: والدین می توانند از طرح های مختلف نهاد کتابخانه های عمومی برای این منظور استفاده کنند.
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هزینه کتاب را در مقایسه با سایر اقلام بالا ندانست و ادامه داد: اگر در یک مقایسه منصفانه نرخ افزایش قیمت سایر کالاهای مصرفی و تجملی را با کتاب مقایسه کنیم خواهیم دید که قیمت کتاب بالا نیست.
علیرضا مختار پور با انتقاد از وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور، افزود: قرار بود یک ساعت از ساعات درسی مدارس به کتابخوانی اختصاص یابد ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه از ساعت کلاس ادبیات فارسی هم کم شد.
وی با تاکید بر حاکمیت اخلاق در فضای کتابخانه های عمومی از کتابداران کتابخانه های عمومی خواست تا از نهایت تخصص و تجربه خود در جهت علاقه مند کردن بیش از پیش  مراجعه کنندگان به کتابخوانی استفاده نمایند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393 | 8:37 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.